måndag 12 oktober 2009

30+4 (Härlig måndagsmorgon)

Så mysigt det är att kliva upp med A på morgonen när han ska iväg. Äta frukost tillsammans med tända ljus och höstmörker utanför fönstret.

Idag är planen att jag ska försöka ta mig till stan och inhandla ett par tjockare strumpbyxor. Tyvärr finns ju inte en enda avdelning med mammakläder inne i stan så det blir väl att ge sig ut till Nova. I eftermiddag blir det ett besök hos barnmorskan för att mäta magen och lyssna på Fladdors hjärtljud.

Fladdor är allt livligare! Trots att utrymmet nu i magen är ganska litet så kör han/hon runt så att min mage nästan spricker. Magen kan omvandlas i alla olika spännande former, allt från att sitta helt på vä/hö sida till att mest likna en scen ur en Alien-film.

Även om magsäckern nästan vänds ut och in så njuter jag av fulla drag och önskar att A fick uppleva samma sak. Inatt vaknade jag av att A höll över magen och småskrattade i sömnen åt Fladdors toksprång i magen - så mysigt! Tänk att vi snart är en liten familj <3<3<3

3 kommentarer:

  1. Ja nu började dem trängas med allt annat där inne lite mycket :) Låte mysigt o gå upp så tillsammans om man hade den disiplinen.

    ja visst har Lund ett tråkigt mammaklädesutbud!! *klagar*

    SvaraRadera
  2. Håller me dig om PoP. Och jag håller även med om att man inte riktigt vågar beställa heller. jag har svårt att hitta kläder annars pga man är storleken större :P heh och ännu svårare nu. det jag har mest problem med nu är ytterkläder. Helt sjukt, man vill inte gå o frysa magen av sig hela vintern :P

    SvaraRadera

Du har ordet <3