söndag 7 juni 2009

13+3 (Atsiken)

Ja då var det en uvi man åkt på... Var lite osäker där ett tag, får ju inte alls mycket symtom egentligen, men får springa på toa HELA tiden. Svårt att urskilja om det är vanligt graviditetskisseri eller något symtom.

Teststickan visade sitt tydliga svar. Vita blodkroppar och bakterier i urinen är lite tråkigt (minst sagt). Specielt eftersom det visade sig att jag nu måste lämna urinprov varje till varannan vecka HELA graviditeten. Jag har ju som sagt bara börjat bli gravid, så det lär bli mycket spring på vårdcentralen. Ska försöka plocka åt mig några sådana där fina plaströr. De är lite behändigare än PET-flaskor och andra lösningar för att transportera urin.

Namnkvalet är i full gång. Retar mig bara på att våra vackra flickor inte vill vara med och leka. Vera är tillagt (utan att tillfråga blivande pappan).

Nu är det havrefras och plommon för hela slanten som gäller. Allt för att inte kjäkas igen.

Förresten så ville jag kolla mitt blodsocker när jag ändå var på sjukhuset. Hade ätit en rejäl middag med kött, pommes, sås och en cola. Tänkte att det ligger väl på minst 6 mmol/l. Men nej. 4,0!!! Wow säger jag. Inte konstigt att jag inte mår bra när jag inte ätit på ett par timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har ordet <3