söndag 24 maj 2009

11+3 (UVI på gång?)


Mådde fruktansvärt under gårdagen. Mådde illa och kände mig helt ur form. Lyckades ta mig ut på en liten promenad med A för att fot lite kossor. En vattenflaska senare mådde jag bättre och kände att jag nog kunde hänga med på restaurangbesök med A och hans vänner.

Kl 19 skulle vi ses för att dinera vietnamesisk/kinesisk mat. Efter att ha suttit tre kvart på restaurangen hade vi fortfarande inte fått våra förrätter. Min mage började göra ont så hungrig jag var. Illamåendet tog över helt och jag kände riktigt hur spyan satt i halsen på mig.

När förrätten äntligen kom, var den friterad i en söt donut-liknande smet som höll på att ge mig kväljningar. Jag tog ett par tuggor för att lindra mitt värsta illamående och hoppades på att maten snart var färdig.

En kvart senare kom servitrisen ut med två rätter. Inget mer. Våra två vänner åt och jag blev mer och mer frustrerad och fick mer och mer magont. Flera gånger under tiden vi väntade på maten kände jag att jag var tvungen att åka hem, men stannade ändå kvar till sist.
Efter ytterligare en kvart kom de ut med en tallrik till och efter ytterligare tio minuter kom äntligen vår mat.

Kunde inte äta alls mycket eftersom jag nu hade blivit så illamående och hade så ont i magen.

Jag och A åkte hem och började se en film när jag kände att hela magen började vändas ut och in. Det blev spannen igen. A sprang som en skållad råtta med vatten och tömde hinken och gav mig en banan och en halstablett, täcke och bäddade till slut ner mig i soffan.

Helt slut, somnade jag och var bara uppe och kissade EN gång inatt.

Nu tror jag att jag kanske har en UVI på gång. Känner mig kissnödig hela tiden, men det kommer inget. Det är allt så jag är osäker. Ska dricka asmycket vatten idag, så får jag se hur det är i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har ordet <3